Archive for the 'thoughts' Category

Almost Blind, by NAK

Almost half a year ago, I saved this note written by Nouman Ali Khan on his Facebook wall. I can’t remember the exact time, it’s either during Ramadan or slightly before. When I read it the first time, .. I cried. I thought, wow, it was such an honest piece of writing. A note he was writing in the middle
Read more…

on a race

I remember those days, not so long ago, where I could miss obligatory prayers without much guilt. Countless dzuhur and maghrib prayers had been neglected, usually during weekend. Also, I remember at time where I used to shamefully approve my own self to do jama’ shalat ( combined two obligatory prayers in a time) very so often, and yes before you
Read more…

Hello, 2013!

Super. Excited. To. Welcome. 2013. Insya Allah, kalau semuanya berjalan sesuai rencana, akan baaanyaak hal menyenangkan yang kita tunggu-tunggu di tahun 2013. Tapi tentu sajaaaa …kita berdua harus melewati bulan-bulan penuh pengiritan dulu karena sungguh belum lega rasanya kalau seluruh transaksi pembayaran DP rumah, COV, dan tetek bengek lainnya belum selesai. Belum lagi terus kita harus renovasi rumah dan beli
Read more…

Friends

Dulu waktu gue SMA, gue inget banget, ada seseorang yang bilang gini sama gue,”Mumpung SMA cari teman yang banyak deh. Nanti kalau udah kuliah apalagi kerja dan menikah, makin susah loh cari teman baik”. Oh well, itu enggak berlaku sih buat gue. Justru yang terjadi sama gue adalah, makin ke sini, makin banyak teman gue. Memang banyak teman enggak menjamin kita
Read more…

Two Years and Counting …

This july marks our 2nd anniversary of living in singapore :). Yeah, the time just flies. Sure. It feels like yesterday i packed all of our stuff in KL and moved here. Somehow i can still feel all the weariness. To go to KL, back and forth, every 2-3 weeks to get things done there. I remember that i took
Read more…

[Note to Myself] Thanks to Compound Interest

This is so unusual that i am blogging early in the morning :). Well, friday morning should be somewhat relaxing and started by something easy and fun, right? But not for this husband and wife. Not this friday morning. We just realized that my insurance(s) have been billed to our credit card and it felt like we got our heads
Read more…

Every Action Has A Reaction

Lagi pengen serius dikit nih. Tulisan ini terinspirasi oleh salah satu tweet dari akun twitter @islamicthinking. You’re not responsible for what people think about you. But you’re responsible for what you give them to think about you. And i couldn’t agree more. 🙂 Cukup sering ya gue dengar temen gue bilang, “hidup lo enak yah, rik, gak pernah ada masalah”.
Read more…

Lagi, Tentang Sosial Media

Emang bener ya, sosial media itu bener bener membuat hidup jadi lebih berwarna warni. Tentu saja gue cuma bakal nulis tentang edisi edisi unik aja :). Yang kalem, yang normal, yang bosenin kayak gue, yang lucu, yang manis, yang alay, yang baik hati, yang suka menginspirasi, yang suka ngomongin anak, emmm permisi bentar ya.  Edisi aura nehatif Tau kan yah
Read more…

GO BAG

I remember when i was in my teen years, my older cousin who studied in SF (circa 1990-1995) told me that due to major earthquake happened in that city years before, he always had one particular bag contained mineral water, biscuits, spare clothes, flashlight, passport and other important documents, near his front door of his apartment. So if an unfortunate
Read more…

today’s babbling

Tadi abis pilates, pulang ke rumah jalan kaki (deket kok, 1.5 km) bareng kenalan di kelas, orang indo juga. Jangan tanya siapa namanya, lupa :D. Padahal kayaknya udah 2x kenalan deh. Sekitar 10-15 menit perjalanan, kita sempat ngobrol-ngobrol. Diawali pertanyaan standard, “udah lama di punggol?” dan “sejak kapan pindah ke singapur?”. Rupanya dese udah lama juga di sini, 13 tahun!
Read more…