Archive for the 'thoughts' Category

Hello, 2013!

Super. Excited. To. Welcome. 2013. Insya Allah, kalau semuanya berjalan sesuai rencana, akan baaanyaak hal menyenangkan yang kita tunggu-tunggu di tahun 2013. Tapi tentu sajaaaa …kita berdua harus melewati bulan-bulan penuh pengiritan dulu karena sungguh belum lega rasanya kalau seluruh transaksi pembayaran DP rumah, COV, dan tetek bengek lainnya belum selesai. Belum lagi terus kita harus renovasi rumah dan beli
Read more…

Friends

Dulu waktu gue SMA, gue inget banget, ada seseorang yang bilang gini sama gue,”Mumpung SMA cari teman yang banyak deh. Nanti kalau udah kuliah apalagi kerja dan menikah, makin susah loh cari teman baik”. Oh well, itu enggak berlaku sih buat gue. Justru yang terjadi sama gue adalah, makin ke sini, makin banyak teman gue. Memang banyak teman enggak menjamin kita
Read more…

Two Years and Counting …

This july marks our 2nd anniversary of living in singapore :). Yeah, the time just flies. Sure. It feels like yesterday i packed all of our stuff in KL and moved here. Somehow i can still feel all the weariness. To go to KL, back and forth, every 2-3 weeks to get things done there. I remember that i took
Read more…

[Note to Myself] Thanks to Compound Interest

This is so unusual that i am blogging early in the morning :). Well, friday morning should be somewhat relaxing and started by something easy and fun, right? But not for this husband and wife. Not this friday morning. We just realized that my insurance(s) have been billed to our credit card and it felt like we got our heads
Read more…

Every Action Has A Reaction

Lagi pengen serius dikit nih. Tulisan ini terinspirasi oleh salah satu tweet dari akun twitter @islamicthinking. You’re not responsible for what people think about you. But you’re responsible for what you give them to think about you. And i couldn’t agree more. 🙂 Cukup sering ya gue dengar temen gue bilang, “hidup lo enak yah, rik, gak pernah ada masalah”.
Read more…

Lagi, Tentang Sosial Media

Emang bener ya, sosial media itu bener bener membuat hidup jadi lebih berwarna warni. Tentu saja gue cuma bakal nulis tentang edisi edisi unik aja :). Yang kalem, yang normal, yang bosenin kayak gue, yang lucu, yang manis, yang alay, yang baik hati, yang suka menginspirasi, yang suka ngomongin anak, emmm permisi bentar ya.  Edisi aura nehatif Tau kan yah
Read more…

GO BAG

I remember when i was in my teen years, my older cousin who studied in SF (circa 1990-1995) told me that due to major earthquake happened in that city years before, he always had one particular bag contained mineral water, biscuits, spare clothes, flashlight, passport and other important documents, near his front door of his apartment. So if an unfortunate
Read more…

Today’s babbling – 17042012

Tadi abis pilates, pulang ke rumah jalan kaki (deket kok, 1.5 km) bareng kenalan di kelas, orang indo juga. Jangan tanya siapa namanya, lupa :D. Padahal kayaknya udah 2x kenalan deh. Sekitar 10-15 menit perjalanan, kita sempat ngobrol-ngobrol. Diawali pertanyaan standard, “udah lama di punggol?” dan “sejak kapan pindah ke singapur?”. Rupanya dese udah lama juga di sini, 13 tahun!
Read more…

Taking our life to another level

[March 26, 2012] Now we’re officially permanent residents of singapore. Wotwoooot! :D:D Okay, i know, there’s nothing fancy about it. In fact, all of my friends here apparently are singapore’s pr. What makes us gratefully happy is, this new status will help us to fulfill one of our dreams soon, and take our life to another level. We’ve been married
Read more…

95% confirmed!

Finalleeehhh, the love letter has arrived yesterday! **mepet-mepet dah senangnya bikin deg-degan**. Good news it is *wink*. Going to be great if we successfully pass the medical examinations which basically are hiv and tuberculosis tests only. But to be honest, i’m bloody anxious!! In our case, relieving news comes with a huge commitment (S-A-V-I-N-G) and not so easy tasks. A
Read more…